سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا چند وقت بعد از لیپوی غبغب باید گن ببندیم؟

مراقبت های بعد از لیپو غبغب


زیبایی، جوانی، جراحی، خوش فرم بودن صورت از مدت ها پیش مورد استقبال مردم بوده است. زیرا به خاطر این افراد زیادی برای زیباییشان به عمل زیبایی و دکتر متخصص مراجعه می کنند و از عمل های بوتاکس، تزریق ژل و … استفاده می کنن! شما هم به عنوان خواننده این مقاله موافق هستید که عمل زیبایی غبغب  تاثیر به سزایی در زیبایی شما دارد! بعضی از مردم فکر می کنند که چاق هستند و اضافه وزن زیادی دارند و دچار غبغب و چربی های زیر چانه شده اند؛ ولی با این وجود بعضی از مردم اندامی لاغر دارند با غبغبی افتاده که به صورت برجسته بر روی صورتشان نمایان است. در این مقاله می خواهیم یکی از مراقبت ها، کاهش درد، و گن را به شما معرفی کنیم.

  



  1. با به مقدار چربی خارج شده از غبغب میزان درد هر فرد با افراد دیگر متفاوت است. پزشک متخصص برای کنترل درد به بیمار مسکن تجویز می کند. شما خودتان  را باید برای درد‌های بعد از پیکرتراشی آماده کنید.

  2. پس از لیپوماتیک پزشک لوله‌ای را در غبغب بیمار قرار می دهد که مایعات ‌ترشح شده را تخلیه کند. مراقب باشید که این لوله را جابه جا نکرده و آسیبی به گردن نرسانید.

  3. بیمار باید گردنبند کشی خود را بپوشد و از تحرک بیش از حد اجتناب کند. 

  4. بیمار بعد از گذشت زمانی پس از لیپوماتیک باید به استراحت خود ادامه دهد تا از جمع شدن مایعات در محل جراحی جلوگیری کند.

  5. پزشک برای بیمار داروهایی تجویز کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود. بیمار باید داروها را کامل مصرف نماید.

  6. التهاب و قرمزی در غبغب طبیعی است و به مرور زمان این برطرف خواهند شد.

بعد از لیپوی غبغب چی بخوریم

بعد از عمل لیپوماتیک شما احساس ضعف و بی حالی می کنید و نباید به رژیم سابق غذایی خود باز گردید. که بسیار طبیعی می باشد. بعد از این عمل شما باید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید تغذیه نقش بسیار مهمی در بهبود فرد بعد از این عمل دارد. مواد غذایی را با دقت بیشتری انتخاب و مصرف کنید. پس از این عمل از دکتر خود برنامه غذایی دریافت کنید تا هر چه سریعتر بهبود پیدا کنید.

  1. پروتئین برای بدن شما ضروری می باشد. و باید برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنتان مرغ، ماهی، انواع حبوبات، مرغ را در برنامه غذایی خود داشته باشید. 

  2. ویتامین C بافت های بدن تان را بهبود می بخشد. برای تامین این ویتامین ها، برای بدنتان از: سبزیجات، مرکبات، میوه ها استفاده کنید.

  3. ویتامین B12  که غنی از آهن و تخم مرغ است و بعد از عمل بسیار توصیه می شود.

  4.  میوه ها، فیبر، غلات کامل را هم استفاده کنید.

  5. غذاهای تخمیری و ماست های پروبیوتیک را در برنامه خود بگذارید.

  6. بعد از عمل با احتیاط از غذاهای: آب میوه، سس پاستا، گرانولای پروتئین، مصرف کنید بخاطر اینکه ممکن است هضمش برای معده شما سنگین باشد.



کاهش درد بعد از لیپوی غبغب

 

با افزایش سن کلاژن سازی پوست کم می شود. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد. درگیری ماهیچه ها به طور مداوم یا بی تحرکی ماهیچه ها باعث ضعیف شدن عضله ها می شود پس پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی میشود. لیپوی غبغب یکی از روش های پایدار برای جوانی چهره زیبارویان می باشد. در عمل لیپوی غبغب جراح زیبایی پس از بی حسی موضعی، برش کوچکی برای لوله ساکشن در قسمت زیر چانه و زیر فک ایجاد میکند و بافت های چربی اضافی زیر چانه را برمیدارد.در این جراحی، جراح زیبایی، چربی‌ها را از بدن خارج میکند که میتوان این چربی ها را برای جوان سازی پوست در عمل‌های زیبایی استفاده کرد. اگر با افزایش سن پوست غبغب شل و چروک شده، میتوانید همزمان با لیپوی غبغب لیفت گردن را با مشاوره جراح انجام دهید. توجه داشته باشید که پوشیدن گن مخصوص غبغب بعد از عمل لیپوی غبغب تاثیر چشمگیری در روند بهبودی دارد. لیپوی غبغب هیچ گونه خطری برای سلامتی ندارد بلکه با تخلیه چربی های اضافه، سلامتی بدن افزایش پیدا می کند.

داروی بی حسی در این عمل استفاده می شود و به این صورت است که پزشک سوراخ های ظریفی در ناحیه غبغب ایجاد کرده و درد بعد از این عمل کاملا طبیعی است و بیمار درد شدیدی نخواهد داشت. پزشک می تواند بعد از این عمل گن های مخصوص غبغب تجویز کرده تا با کشیده شدن پوست سریع تر درمان شود و درد کاهش یابد.


تا چند وقت بعد از لیپوی غبغب باید گن ببندیم

 

گن را به مدت چهار هفته در محل زخم  قرار دهید تا کبودی، زخم، ورم های ناشی از جراحی کاهش یابد و از شل شدن و افتادن پوست جلوگیری کند.چاقی و اضافه وزن بخاطر نداشتن فعالیت ژنتیک،جسمی، غذا خوردن بیشتر از حد نیاز، و مصرف بعضی از داروها می باشد. چاقی، انباشته شدن چربی در شکم، ران و پهلوها همچنین در صورت و ناحیه زیر چانه موجب تضعیف روحیه در خانم ها می گردد و موجب به عمل جراحی می شود. برای از بین بردن غبغب استفاده از روش لیپوماتیک در عمل جراحی الزمایست و عمل به این صورت است که با یک برش بر روی غبغب چربی ها را خارج کرده و این عمل بدون عارضه خواهد بود. بستن گن باعث پوشاندن محل زخم و تسریع روند بهبودی می شود و باعث زیبایی پوست می شود.از نکات مهم و حائز اهمیت این عمل این است که زخم های جراحی به مدت چهار هفته با بستن گن بهبود پیدا می کند، این گن باعث کاهش تورم ناشی از این عمل و جلوگیری از شل شدگی و افتادگی پوست، خون مردگی می کند. نتیجه این گن به آن بستگی دارد که دقت بالایی به خرج دهید و سهل انگاری نکنید و این گن به بهبود روند عمل جراحی زیبایی شما بسیار موثر و کارآمد می باشد. 

این موارد نمونه هایی از مراقبت های لازم بعد از عمل لیپوساکشن غبغب هست که با استناد به وبسایت دکتر امین سرشت ، جراح زیبایی و پلاستیک در تهران نوشته شده است. اگر قصد انجام لیپوساکشن غبغب دارید، میتوانید  از دکتر امین سرشت در وبسایتشان مشاوره دریافت کنید.